Dzień: 1 lutego 2020

1 lutego 2020 Wyłącz

Czy warto kupić rower stacjonarny?

przez Sabina

Coraz więcej osób dostrzega zalety, jakie daje nam ruch. Tak, śmiało chyba można powiedzieć, że świadomość ludzka odnośnie aktywności sportowej wzrasta z roku na rok. Dlatego też ludzie wybierają ruch, kiedy tylko mogą. Zamiast jazdy autobusem idziemy dwa przystanki. Auto zostawiamy pod domem, a do pobliskiego sklepu idziemy po nogach. Często również zamiast pojazdów wybieramy rower. Jest to wspaniałe urządzenie, które ma wiele zalet. Jednak nie można z niego korzystać przez cały rok, ponieważ pogoda jest kapryśna. Dlatego warto rozważyć zakup urządzenia stacjonarnego, jeżeli nie chcemy zaniedbać swojej kondycji.

Trening na rowerze stacjonarnym

Rower stacjonarny nie należy do małych urządzeń, dlatego wiele osób rozważa jego zakup. W szczególności takich, które maja małe mieszkanie. Trzeba jednak powiedzieć, że jest to takie urządzenie, które ma wiele zalet i jeżeli ktoś czuje taką potrzebę, to koniecznie powinien zainwestować w nie pieniądze. Tym bardziej, że koszt zakupu jest relatywnie niski. Podstawowe modele rowerów stacjonarnych kosztują nawet ok. 200zł. Trenowanie na rowerze stacjonarnym niesie ze sobą mnóstwo korzyści. Jeżeli ktoś chciałby trenować, a boi się wyjścia na siłownię do innych ludzi, to taki rowerek będzie dla niego odpowiednim rozwiązaniem. Jakie zalety ma trening na takim rowerze? Nie zajmuje dużo czasu. Specjaliści twierdzą, że wystarczy nawet 30 minut dziennie, aby podkręcić swój metabolizm i spalić kalorie. Do tego można go wykonywać podczas…oglądania telewizji. Jeżeli już naprawdę nie możemy rozstać się ze swoim ulubionym serialem – nie siedźmy na kanapie. Wskakujmy na rower i nabijajmy przy tej okazji kilometry na nasz licznik.

Dobry trening na rowerze

Nie można jednak zapominać o bezpieczeństwie na rowerze, jeżeli chcemy odczuwać satysfakcję po ukończeniu treningu. Na każdym rowerze – stacjonarnym, czy też tradycyjnym – należy pamiętać o prawidłowym ustawieniu siodełka (zalecana wysokość to poziom bioder) oraz kierownicy (w jednej linii z siodełkiem). Liczy się również odpowiednio pochylona pozycja, która nie będzie obciążała naszego kręgosłupa. Nikt jednak nie zgubi nadwagi na rowerze, jeżeli nie zadba o dobry plan żywieniowy. Pamiętajmy, że trening to tylko uzupełnienie. Bardzo ważne jest to, co będziemy znajdować na swoim talerzu. Dlatego należy zrezygnować ze wszystkich fast foodów, słodyczy, niezdrowych przekąsek, gazowanych napojów, itd. – wszystkiego co niekorzystnie wpływa na naszą tkankę tłuszczową

Woman obraz autorstwa freepik - www.freepik.com